Fond mobility

Fond mobility byl založen s cílem finančně podporovat projekty související se zlepšením bezpečnosti silniční dopravy, opatření pro cyklistickou dopravu či výstavbu nových parkovacích kapacit. Všechna fondem podporovaná témata souvisejí s mobilitou a její udržitelností.

Co je fond mobility?

Jedná se o účelový peněžní fond, který byl zřízen spolu se zavedením nového systému parkování v roce 2018. Fond vznikl především s cílem účelného a efektivního využití finančních prostředků vybraných v souvislosti s regulací parkování nebo jinými dopravními opatřeními.

Využití fondu

Zdroje fondu se využívají na financování různých projektů z oblasti dopravy. Mluvíme tedy o výstavbě nových parkovišť, o nových cyklostezkách nebo sekci BESIP (Bezpečnost SIlničního Provozu), která pojednává o bezpečnosti dopravy obecně.

Mezi financované projekty spojené s parkováním patří například výstavba:

  • Parkovacích domů a ploch
  • Parkovacích a odstavných stání
  • Parkovišť typu P+R a P+G

Dále fond slouží k pokrytí výdajů na realizaci opatření z oblasti dopravy. Jedná se zejména o tyto oblasti:

  • Bezpečné přechody pro chodce
  • Cyklistická opatření
  • Bezpečná cesta do školy
  • K+R u školských zařízení
  • Bezbariérová řešení
  • Kampaně pro zvyšování bezpečnosti účastníků silničního provozu
  • Zlepšení přístupnosti zastávek MHD
  • Elektromobilita
  • a další

Příjmy do fondu

Jedním z hlavních zdrojů Fondu mobility jsou příjmy z užívání místních komunikací zpoplatněných v souladu s nařízeními schvalovanými Radou města Brna. Sem spadají veškeré příjmy z parkovacích oprávnění (rezidentní, abonentní, návštěvnické).

Mezi další zdroje fondu patří příjmy z přestupků.

Kdo se o fond stará?

O fond se stará Odbor dopravy Magistrátu města Brna. Na rozhodovacích procesech ohledně fondu se pak podílí jeho komise, Rada města Brna a městské zastupitelstvo.

Dokumenty fondu

Statut Fondu mobility s účinností ke dni 1.11.2019.

Statut Fondu mobility.pdf

Postup při předkládání návrhů na použití Fondu mobility

Postup při předkládání návrhů na použití Fondu mobility.pdf


Podpořené projekty:

P+R Líšeň u Zetoru

V říjnu 2020 bylo otevřeno parkoviště P+R Líšeň u Zetoru, které nabízí parkování až pro 220 řidičů, díky své poloze představuje zajímavou lokaci pro dojíždějící. První dvě hodiny parkování jsou zadarmo, od 2 do 12 hodin je pak parkování za symbolickou cenu 20 Kč. V případě, že se parkující zdrží celý den, parkování je pak za 100 Kč, stejně jako každý další den.

Parkoviště kromě příjemné ceny nabízí i dobrou dostupnost MHD. Je jen pár kroků od zastávky Novolíšeňská, odkud jezdí tramvaje (č.8) a trolejbusy (č.25 a 26). Dostat se přímo do centra Brna je tak otázkou čtvrt hodiny.


Kde stojím?

Aktuality

8. 8. 2022

Zóna E spuštěna

K parkovacím zónám A (červená), B (zelená) a C (modrá) se od 8. srpna přidává také zóna E, která bude zřizována u nabíjecích stanic pro elektromobily. Tato místa je nutné regulovat, aby na nich byla zabezpečena potřebná obrátkovost a zároveň, aby nebyla místa obsazena jinými vozidly, než jsou elektromobily a hybridy. Co to v praxi znamená?

  • Dopravní značení určuje parkovací stání ...

27. 7. 2022

ZNAČENÍ V OBLASTI 4-04 (DUKELSKÁ TŘÍDA)

Systém rezidentního parkování se od 5. září rozšíří do oblasti 4-04 (DUKELSKÁ TŘÍDA). Realizace dopravního značení probíhá v těchto dnech v ulicích jako Musilova, Hálkova, Vranovská nebo Husovická. Prosíme, respektujte dočasný zákaz parkování, urychlí nám to práci, vyhnete se pokutě a ulice tak budou připravené dříve. Děkujeme

18. 7. 2022

SPUŠTĚNÍ NOVÉ OBLASTI 4-03 (JUGOSLÁVSKÁ)

Od 18. července 2022 se do systému rezidentního parkování připojí oblast 4-03 (JUGOSLÁVSKÁ), která spadá do návštěvnické zóny C. Regulace zde platí jen přes noc (od 17:00 do 6:00).


Facebook Brno

© Statutární město Brno. Všechna práva vyhrazena – použití obsahu nebo jeho částí je možné pouze se souhlasem Magistrátu města Brna.